تبلیغات
هدهدان - کارآیی بازاریابی محتوا

کارآیی بازاریابی محتوا

جمعه 21 تیر 1392 06:36 ب.ظنویسنده : مهدی عبدی

 


بازاریابان اینترنتی توجه کنند! بهترین رویه‌های بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو گذشته، لزوما بهترین رویه‌ها برای امروز نیستند. با فضای اینترنتی که به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزانه است، رقابت، به سمت تولید بهترین محتوای اینترنتی ‌حرکت کرده است که افراد آن را مفید یا سرگرم‌کننده می‌یابند.
بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی است که در آن محتوای با ارزش و مرتبط برای جذب، به دست آوردن و درگیر کردن مخاطب هدفی که به خوبی درک شده و مشخص شده است، ایجاد و توزیع می‌شود، که این کار با هدف جذب مشتری سودآور انجام می‌گیرد».
اساسا، بازاریابی محتوا، هنر برقراری ارتباط با مشتریان حقیقی و بالقوه بدون فروختن است. محتوای با کیفیت جهتی است که توسط گوگل از آغاز پایه‌گذاری شده است. با نگاه به تغییرات پیش‌رونده در الگوریتم گوگل، می‌توانید نتیجه بگیرید که این غول موتور جست‌وجو در مورد نبود محتوای بی‌ارزش در فضای وب جدی است و افرادی هم که به اینترنت برای کسب اطلاع و سرگرمی تکیه می‌کنند، این را نمی‌خواهند. 

شفافیت: اولویت جدید
تاثیر فراگیرنده رسانه‌های اجتماعی و نفوذ محتوای وب موجب شده است تا مشتریان آنلاین در مورد محتوایی که مصرف می‌کنند، آگاه‌تر باشند. با مقادیر عظیمی از اطلاعات و انتخاب‌ها که برای آنان در اینترنت فراهم است، مشتریان در مورد باور هر چیزی که به صورت آنلاین می‌خوانند یا می‌بینند شکاک‌تر شده‌اند. در عصر جدید واقعیت مجازی، داده‌های بزرگ و اطلاعات تحت وب، شفافیت در درجه اول اهمیت قرار دارد. بازاریابی محتوا باید روی ایجاد اعتمادی که به روابط پایدار بلندمدت منجر می‌شود تمرکز کند که این امر نهایتا و به طور آرمانی به مبادلات بیشتر منجر خواهد شد. البته، اگر می‌خواهید که مشتریانتان به شما اعتماد کنند، باید از عهده قول‌هایی که داده‌اید برآمده و محصولات خوبی را عرضه کنید.
امروزه کسب‌و‌کارها اهمیت بازاریابی محتوا را درک کرده‌اند. تحقیق جدیدی از موسسه مشاوره الکترونیکی (2013) تایید می‌کند که این حوزه اولین و بهترین جایگاه را در ذهن بازاریابان دیجیتال دارد. 39 درصد از بازاریابان پاسخ دهنده عنوان کردند که بازاریابی محتوای کنترل شده اولویت پیشتاز را در سازمان‌هایشان دارد که این عدد افزایش 10 درصدی را نسبت به تحقیق سال گذشته نشان می‌دهد، این تحقیق همچنین کاهشی را در حوزه‌های زیر نشان می‌دهد:
• بهینه‌سازی محتوا (از 34 درصد به 31درصد)،
• بازاریابی ویروسی/ایجاد برند (از 32درصد به 26 درصد)،
• بازاریابی ویدئویی (از 21 درصد به 9 درصد) و
• تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی (از 19درصد به 9درصد).

رسانه‌های اجتماعی: یک ابزار حیاتی

پس، چطور کسب‌و‌کارها این نوع از شفاف بودن و صداقت را در فضای مجازی به دست می‌آورند؟ اولین ابزار برای درگیر کردن مشتریان، بدون شک رسانه‌های اجتماعی است. پروفایل رسانه‌های اجتماعی یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای شناختن مخاطبان هدف شما است.
چه چیزی آنها را علاقه‌مند می‌کند؟ آنها می‌خواهند چه کاری انجام شود؟ نقدهای آنها چیست؟ پروفایل رسانه‌های اجتماعی همچنین یکی از راه‌هایی است که افراد از طریق آن در مورد یکدیگر قضاوت می‌کنند.
پست‌ها و تصاویر به دقت فیلتر شده در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تصویر یک شخص یا سازمان را حداقل به صورت آنلاین ساخته یا حتی ویران کنند. بنابراین، این توان به کسب‌و‌کارها داده شده است که بدانند چگونه قدرت رسانه‌های اجتماعی را اداره کنند. این‌کار شامل انتخاب ابزارهای رسانه اجتماعی شما، زمان‌بندی مناسب پست‌ها، گوش دادن به آن چیزی که مشتریان می‌گویند و درگیر کردن مخاطب هدف در مکالماتی که ممکن است به روابط بلندمدت ختم شوند، است. البته شبکه‌های اجتماعی، با اینکه مهم هستند، اما تنها ابزارها برای درگیر کردن مخاطبان شما نیستند. برای نمونه شرکت خدمات تلفنی رینگ سنترال، از ابزارهایی مانند ایمیل‌ها، فرم‌های بازخورد و وبینار‌ها (ابزار تحت وب) به منظور در تماس بودن با شرکایش بهره می‌برد.

محتوای با کیفیت: قلب بازاریابی محتوا
در مرکز بازایابی محتوا، محتوای با کیفیت قراردارد. رسانه‌های اجتماعی مانند لباسی است که افراد را به خود جذب می‌کند. اما این محتوا است که افراد را به سوی خود می‌کشد و باعث می‌شود که باز هم برگردند. بنابراین، پرداخت برای تولید محتوای باکیفیت یک سرمایه‌گذاری خردمندانه‌ است. هرگز در پرداخت دستمزد به نویسندگان خود برای این کار کم کاری نکنید. نویسندگانی که می‌توانند محتوای با کیفیت تولید کنند دارای امتیاز ویژه‌ای برای خود هستند. وقتی این‌چنین افرادی را پیدا کردید، خست به خرج ندهید،؛زیرا آنها باید ارزش خود را بدانند.
بازاریابی محتوا تمرکز جدید بازاریابی دیجیتال است و جزء حیاتی بازاریابی محتوا، محتوای با کیفیتی است که از طریق ابزارهای درست و در زمان درست تحویل داده می‌شود.

برچسب ها: بازاریابی ، بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی محتوا ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 20 تیر 1392 06:39 ب.ظ

 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.